James May
James Daniel May je anglický televizní moderátor, novinář a spisovatel. Patří do trojice moderátorů Top Gearu a také týdně píše do rubriky pro The Daily Telegraph o automobilech. V Top Gearu má přezdívku „Kapitán brzda“ („Captain Slow“) kvůli jeho velmi bezpečnému stylu jízdy a ještě bezpečnějšímu smyslu pro bloudění:)
James se narodil v Bristolu 16. ledna 1963 jako jeden ze 4 dětí (má 2 sestry a 1 bratra). Jeho praprarodiče byli Arménští imigranti v Íránu. Chodil na základní školu v Newportu a pokračoval ve studiu Rotherhamu, následně absolvoval hudební vědy na Lancaster University. Na střední škole byl součástí chlapeckého pěveckého sboru ve Whistonu a je vášnivým hráčem na flétnu a piano. Po absolvování univerzity pracoval v kanceláři nemocnice v Chelsea.
Momentálně žije James v Londýně (Hammersmith) se svou přítelkyní, taneční kritičkou, Sarah Frater, se kterou je od roku 2000. Společnost jim dělá kocour Fusker, který byl dar od manželky Richarda Hammonda, Mindy.
May vlastnil a vlastní velký počet aut: Bentley T2, Triumph 2000, Alfa Romeo 164, Jaguar XJS, Porsche Boxter S (o kterém prohlašuje, že je jediné, které si pořídil nové), Mini Cooper, Ferrari F430 a další, včetně motocyklů. Má náklonnost k prestižním autům jako jsou Rolls-Royce a Bentley, jednoduchým vozům typu Fiat Panda a dalším. Často však používá skládací kolo od firmy Brompton bicycle. Autoškolu úspěšně absolvoval až na druhý pokus a tvrdí: „Ti nejlepší to zvládnou až napodruhé.“ Také se považuje za experta přes Rolls-Royce.
James vlastní pilotní licenci na lehká letadla, avšak nezískal oprávnění létat v noci:)
Top Gear James May se poprvé ukázal v TG v roce 1999 na nějakou dobu, poté se opakovaně přidal v 2. sérii v roce 2003, kde získal svou přezdívku „Captain Slow“. I přes tuto přezdívku překvapil diváky svou rychlou jízdou s Bugatti Veyron (407 km/h – téměř 1/3 rychlosti zvuku) a následně s Bugatti Veyron 16.4 Super Sport dosáhl rychlosti 417 km/h.
Stal se společně s Clarksonem jedním z prvních lidí, kteří cestovali na magnetický Severní pól s použitím upraveného modelu Toyoty Hilux. Později v TG prohlásil, že tam vlastně nechtěl, a stal se tak prvním člověkem, který se dostal na Severní pól a nechtěl tam:)
Také projel Bolívijskou džungli se Suzuki SJ413 a pokračoval s tímto vozem přes „Cestu smrti“ – Yungas Road – přes Andy až k Pacifiku.