Otázky na Nový rok
Může la Ferrari porazit Porsche 918 nebo McLaren P1? Kdy se vrátí Top Gear na vaše obrazovky?
Vypadá to na velký automobilový rok. La Ferrari je venku, F1 šokovalo novými pravidly, Porsche se vrací do Le Mans… a Top Gear se vrátí na vaše obrazovky.
Ale rok 2014 přináší také otázky. Mnoho otázek. Otázky týkající se politické situace, ohledně stability celé západní ekonomiky.
Ale rok 2014 přináší hlavně otázky ohledně automobilů. Zde je 10 otázek, které budou zodpovězeny v následujících 12 měsících. Jaká je vaše velká otázka na rok 2014.
Může la Ferrari porazit Porsche 918 nebo McLaren P1?
Řídili jsme dvě ze třech hybridních hyper-aut se kterými bude soupeřit, bude to bitva desetiletí. A můžeme říci, že Porsche 918 a McLaren P1 jsou naprosto ohromující, velmi odlišnými způsoby.
Může hybridní la Ferrari soupeřit nebo dokonce předčit Porsche a McLaren? Vím, že nástupce Enza je vybaven palebnou silou o výkonu 950 koní, ty poskytuje motor 6.3l V12 a 160 koňmi, které poskytuje elektrický motor. Víme, že udělá z 0-100 pod 3 sekundy a z 0-200 za méně než 7 sekund. Víme, že vypadá jako…prostě se nám líbí.
Bude to rok draka?
Qoros 3 přichází do Evropy s 5 hvězdičky v NCAP Crash testech a nadějí, že vystraší VW, Ford a také němce. Nepočítají snad, že se to stane. I když, vzpomeňte si, není to tak dlouho co jsme pochybovali, zda se mohou držet evropských hráčů. A podívejte, kde jsou nyní.
Bude Formule 1 opět nudná?
V roce 2013, obzvláště v druhé polovině, vládl Sebastian Vettel a nechával zbytek startovního roštu za sebou. Ale v roce 2014 budou nahrazeny klasické motory V8 motory V6 s turbem. Může tato změna sesadit Vettela and Neweye z první příčky? Bude Raikkonen jezdit za Ferrari? Vrátí se McLaren mezi živé legendy? Nebo se to všechno zaměří na dvojitý zisk bodů v posledním závodě v Abu Dhabí. Můžeme jen doufat, že to bude zábavné.
Jak dobré budou BMW M3 a M4?
Všechny nové verze BMW(čtyř-dveřový M3 a dvou-dveřový M4) vyjdou na začátku roku 2014.
Pod kapotou nového BMW M3 bude s největší pravděpodobností pracovat upravený řadový šestiválec N55 (3,0 TwinPower Turbo). Zdvihový objem by se měl zvýšit na 3,2 l a poprvé v historii sériových M3 se objeví turbodmychadlo, respektive tedy rovnou dvě. Není vyloučena ani aplikace třetího. Motor poskytuje 431 koní a je schopný se dostat 0-100 za čtyři sekundy. Hodně si od toho slibujeme, jestli existuje někdo, kdo dokáže vyrobit turbo s náležitou elegancí, jsou to mechanici z BMW. Možný by M3 a M4 mohli překonat 1M Coupe.
Může Porsche znepokojit Audi v Le Mans?
Toto by mohl být epický rok největšího vytrvalostního závodu na světě. Porsche – nejúspěšnější tým v historii Le Mans, s 16 výhrami mezi roky 1970 a 1998 – je zpět, vyzbrojen hybridní 919-náctkou a Markem Webberem.
Ale budou se muset nejen přes Audi a její novou R18, ale také přes Toyotu LMP1 hybrid. Zajímavé je, že tři velcí kluci, mají jiné způsoby v honbě za prvenstvím v La Sarthe: Porsche má 2,0-litrový turbo benzin a k tomu elektrický, Audi má dieselový hybridní V6, zatímco Toyota pravděpodobně použije vlastní dieselový hybridní V8.
Může se Mercedes GT srovnávat s Porsche?
Mercedes zahodil řvoucí SLS a brzy představí konkurenta pro Porsche 911. Bude se jmenovat C190 a pravděpodobně to bude GT. Na papíru to vypadá lahodně, motor vepředu, od kterého se očekává, že se pochlubí novou 4,0-litrovou twin-turbo V8-kou, která poskytne 500 koní na zadní kola.
Což zní velmi slibně. Ale očekává se, že GT bude stát okolo 100 000 liber možná trochu více, konkurence je nelítostná: je tu 911 GT3 a Turbo, Audi R8, nový Jaguar F-Type Coupe a BMW. Připravte se na válku.
Bude Porsche Macan řádným Porschem?
Porsche je nyní nejúspěšnější. Cayman je prakticky nezlepšitelný, 911 GT3 je nezapomenutelná a 918 nelze definovat. Ve skutečnosti, byli tak dobré, že jsme korunovali Porsche na Výrobce roku 2013.
Porsche Macan bude prvním krokem do světa malých SUV, přijde v zajímavou dobu. Pravda, i když to jezdí jako Vauxhall Frontera z poloviny devadesátých let, tak i přesto se bude prodávat jako kůží pokrytý horký koláč.
Jaký bude F-Type Coupe?
Trumfne F-Type Cabrio, s jeho 5,0-litrovou V8 a 488 koňmi s pohonem zadních kol?
Na cestě je F-Type Coupe, nejen, že vypadá lépe, ale také je výkonnější. V8R poskytuje 542 koní, z 0-100 udělá za rovné čtyři sekundy a maximálka je 300 km/h.
Je možné kontrolovat všechnu sílu. Nebo uvidíme na první podzimní mrazík všechny F-Type V8R Coupe v Británii v příkopě?
Kdy se vrátí Top Gear na vaše obrazovky?
A odpověd je … brzo! Velmi brzo. Během pár týdnů ne měsíců. Brzy budeme mít všechny detaily ohledně 21. série. Připravte se na vrcholný rok v automobilovém světě.